
Aanmaken Mijn Kadaster account netbeheerder
Beheert u een kabel- of leidingnetwerk? Dan moet u als netbeheerder digitaal kabel- en leidinginformatie uitwisselen met KLIC bij het Kadaster. Hiervoor moet u zich eerst aanmelden als netbeheerder in Mijn Kadaster.
Meld u aan voor Mijn Kadaster als netbeheerder
1. Vul het aanmeldformulier in
- Na registratie krijgt de 1e beheerder de inloggegevens. Hiermee hebt u toegang tot de dienst 'KLIC beheren belang' en de KLIC Externe Testomgeving (ETO) in Mijn Kadaster-KLIC. Ook kunt u als 1e beheerder andere gebruikers binnen uw organisatie toevoegen. U kunt de andere gebruikers dan rechten geven voor de netbeheerders diensten.
2. Aansluiten op KLIC
Voordat u als netbeheerder digitaal uw kabel- en leidinginformatie met het Kadaster kunt uitwisselen, moet u aansluiten op KLIC.
U vindt alle informatie hierover op de pagina Aansluiten netbeheerder.
Vraag en antwoord
Een abonnement op Mijn Kadaster en KLIC is gratis. Wilt u ook gebruikmaken van andere diensten, die wij via Mijn Kadaster aanbieden? Dan kan het zijn dat u daarvoor wel een betaald abonnement moet afsluiten. U vindt een overzicht van betaalde diensten via Mijn Kadaster op de pagina Aanmelden Mijn Kadaster.
- U kunt uw gegevens, bijvoorbeeld tenaamstelling of postadres, wijzigen met het formulier Wijzigen adresgegevens of bedrijfsgegevens.
- U kunt de gegevens van de eerste beheerder wijzigen, of een andere eerste beheerder instellen met het formulier Wijzigen 1e beheerder.
Hebt u geen kabels of leidingen meer in beheer? Dan bent u volgens de WIBON geen netbeheerder meer. U moet zich dan uitschrijven als netbeheerder. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice KLIC op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2 of via het contactformulier.
Praktische gebruikersinformatie vindt u op de:
Nee, dat kan niet. Bij KLIC moet u zich altijd identificeren als persoon. Dat kan met DigiD. Of met een kopie van uw paspoort of rijbewijs.
Met eHerkenning identificeert u zich als organisatie of bedrijf. En niet als persoon. Gebruik van KLIC moet altijd te herleiden zijn naar een persoon.
Alle regels over identificatie bij KLIC staan in artikel 2 en 3 van de Regeling informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netwerken (Ribon). Die leest u na in de wettenbank op Overheid.nl.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2. Of stel uw vraag via het contactformulier.