
Jaarplan kwaliteit BAG en kwaliteitsprioriteiten
Doel van het Jaarplan kwaliteit BAG is dat gegevens uit de BAG voor gebruikers bruikbaar, bereikbaar en bekend zijn. Het jaarplan wordt opgesteld door de beleidsverantwoordelijke, de toezichthouder en een afvaardiging van bronhouders en afnemers. Het plan wordt gemaakt voor bronhouders, gebruikers en afnemers.
Jaarplan kwaliteit
In het jaarplan staat hoe de verschillende kwaliteitseisen die worden gesteld aan de gegevens in de BAG zijn vertaald naar meetbare kwaliteitsindicatoren en signaalindicatoren. Ook bevat het jaarplan specifieke jaardoelen, de zogenaamde kwaliteitsprioriteiten.
Kwaliteitsprioriteiten BAG 2025
In overleg met bronhouders en afnemers zijn voor 2025 een aantal onderwerpen aangemerkt als kwaliteitsprioriteiten. BAG bronhouders werken hier met voorrang aan. Voor 2025 worden twee groepen van prioriteiten onderscheiden:
-
Landelijke prioriteiten
- Ontbrekende verblijfsobjecten
- Postcodeverschillen PostNL en BAG -
Prioriteiten voor specifieke groepen bronhouders
Bij prioriteiten voor specifieke groepen bronhouders gaat het om vervolgaandacht voor bronhouders die voormalige landelijke trajecten niet voldoende hebben opgepakt. Voor 2025 zijn er geen individuele trajecten in beeld.
Meer informatie
Het volledige Jaarplan kwaliteit 2024 met een uitgebreide toelichting op de kwaliteitsprioriteiten vindt u op de website ZichtopNL.
Voor meer informatie over kwaliteit, toezicht en handhaving kunt u ook terecht op de website ZichtopNL.
Vraag en antwoord
Bel met de klantenservice BAG. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 34 00. Of stel uw vraag via het contactformulier.