
Aanmelden abonnement Mijn Kadaster
Op deze pagina kunt u zich aanmelden voor een abonnement op Mijn Kadaster. Met Mijn Kadaster kunt u snel en voordeliger online producten bestellen.
Voordelen
Bent u een zakelijke klant van het Kadaster en maakt u regelmatig gebruik van onze producten en diensten? Meld u dan aan voor Mijn Kadaster. Met Mijn Kadaster kunt u snel
- online producten bestellen
- de status van uw bestellingen inzien
- klachten inzien
- facturen bekijken
Ook betaalt u voor sommige producten minder.
Voor (1e) beheerders van Mijn Kadaster en de gebruikers van een aantal diensten in Mijn Kadaster is inloggen met eHerkenning op minimaal niveau EH3 verplicht. Meer informatie vindt u op de pagina eHerkenning.
Aanmelden abonnement Mijn Kadaster
U kunt via Mijn Kadaster toegang krijgen tot diverse betaalde en onbetaalde diensten. Afhankelijk van welke dienst u gebruikt, hebt u mogelijk eHerkenning op minimaal niveau EH3 nodig om bij Mijn Kadaster in te loggen. De (1e) beheerders van Mijn Kadaster hebben altijd eHerkenning nodig.
Onze betaalde diensten zijn:
- Kadaster-on-line en Kadata Internet (alleen samen af te nemen). Let op: deze diensten zijn alleen voor zakelijke klanten. Voor aanmelding is een geldig KVK-nummer nodig
- Kadaster Archiefviewer
Bij onbetaalde diensten kunt u denken aan BAG en KLIC.
Aanmelden abonnement Mijn Kadaster
Of bekijk onze andere bestelmogelijkheden:
Hebt u al een abonnement op Mijn Kadaster? Dan kunt u uw bestaande abonnement uitbreiden met de betaalde diensten Kadaster-on-line en Kadata Internet. Let op: deze diensten zijn alleen voor zakelijke klanten. Voor aanmelding is een geldig KVK-nummer nodig.
U betaalt € 40,20 per kalenderjaar voor een abonnement op Kadaster-on-line en Kadata Internet. Dat is met automatische incasso. Zonder automatische incasso betaalt u € 80,40.
Naast deze abonnementskosten brengen wij u kosten voor de producten die u afneemt in rekening. U vindt deze kosten in het tarievenoverzicht.
Aanmelden Mijn Kadaster met Kadaster-on-line en Kadata InternetHebt u al een abonnement op Mijn Kadaster? Dan kunt u uw bestaande abonnement uitbreiden met Kadaster Archiefviewer. U betaalt € 2,85 per maand (aansluitkosten € 109,- ).
Aanmelden Mijn Kadaster met Kadaster ArchiefviewerU kunt Mijn Kadaster aanvragen voor toegang tot BAG. Hebt u al een abonnement op Mijn Kadaster? Dan wordt uw bestaande abonnement uitgebreid met BAG-functionaliteit.
Aanmelden Mijn Kadaster met BAGBent u grondroerder of netbeheerder? Dan kunt u KLIC-meldingen of Oriëntatieverzoeken ook doorgeven via Mijn Kadaster. U gebruikt uw DigiD om u aan te melden.
Aanmelden Mijn Kadaster met KLICMeerdere gebruikers en 1e beheerder
Met een abonnement op Mijn Kadaster kunnen meerdere gebruikers (tegelijkertijd) gebruikmaken van onze online producten en diensten. Binnen uw organisatie wijst u een 1e beheerder van Mijn Kadaster aan.
De 1e beheerder:
- is aanspreekpunt voor het Kadaster
- mag gebruikers toevoegen en verwijderen
- kan gebruikersgegevens wijzigen
- bepaalt voor elke gebruiker de toegangsrechten
- heeft altijd eHerkenning nodig om in te loggen
Vraag en antwoord
Een abonnement op Mijn Kadaster is gratis. U kunt tegen betaling toegang krijgen tot de volgende diensten:
-
Kadaster-on-line: online kadastrale en hypothecaire informatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadaster-on-line krijgt u ook toegang tot Kadata Internet. Kadaster-on-line is bedoeld voor zakelijke klanten. Voor aanmelding hebt u een geldig KVK-nummer nodig. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Kadaster-on-line.
-
Kadata Internet: online vastgoedinformatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadata Internet krijgt u ook toegang tot Kadaster-on-line. Kadata Internet is bedoeld voor zakelijke klanten. Voor aanmelding hebt u een geldig KVK-nummer nodig. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Mijn Kadaster.
-
Kadaster Archiefviewer: vanuit huis historisch onderzoek doen in de kadastrale archieven. U vindt meer informatie op de pagina Kadaster Archiefviewer.
Voor een aantal diensten in Mijn Kadaster en voor alle (1e) beheerders is inloggen met eHerkenning sinds 1 juli 2024 verplicht. Deze diensten zijn ingedeeld in het betrouwbaarheidsniveau substantieel-EH3. Meer informatie vindt u op de pagina Mijn Kadaster en eHerkenning.
Na ontvangst van uw aanvraag sturen wij u binnen 10 werkdagen een inlogcode en een wachtwoord. Hiermee hebt u toegang tot Mijn Kadaster.
Uw abonnement bij Mijn Kadaster loopt door tot u opzegt. Dit kan met het opzegformulier Mijn Kadaster.
Wanneer u een betaald abonnement hebt voor bepaalde diensten, dan zit hier een looptijd aan. Dit kan per dienst verschillen. Het kan zijn dat uw abonnement op een dienst jaarlijks wordt verlengd totdat u het abonnement opzegt.
U kunt uw abonnement op Mijn Kadaster op ieder gewenst moment opzeggen. Maak hiervoor gebruik van het opzegformulier Mijn Kadaster.
Hebt u een betaald abonnement voor bepaalde diensten? Voor Kadaster-on-line en Kadata Internet geldt dat abonnementen altijd tot 31 december lopen. Het jaar erop begint automatisch het nieuwe abonnement. Wilt u een abonnement op een betaalde dienst opzeggen? Doet u dit dan voor het einde van het kalenderjaar met het opzegformulier Mijn Kadaster. Uw abonnement op Mijn Kadaster stopt pas als ook het abonnement op de betaalde dienst afloopt.
Via het formulier Wijzigen adresgegevens of bedrijfsgegevens kunt u verschillende gegevens wijzigen, bijvoorbeeld:
- tenaamstelling
- postadres
- e-mailadres voor digitale factuur
- factuuradres
Wilt u 1 of meerdere van deze gegevens aanpassen? Ga dan naar het formulier Wijzigen adresgegevens of bedrijfsgegevens.
Als 1e beheerder ziet u deze functies in de beheer applicatie van Mijn Kadaster. Vervolgens kunt u via de link Gebruikers beheren of de menuoptie Gebruikers bepalen welke collega’s toegang krijgen tot deze functies.
In Bestellingen ziet u de bestellingen die door uw organisatie zijn geplaatst. In het overzicht staat:
- welke producten zijn besteld
- de besteldatum
- de factuurdatum
- wie de bestelling geplaatst heeft
- het kenmerk dat u hebt opgegeven
Dit is om privacy redenen. Status productaanvragen kon door iedereen met toegang tot Kadaster-on-line worden bekeken. Voor Bestellingen maakt u als organisatie zelf een keuze wie toegang krijg en wie niet.
Alleen gebruikers die door de 1e beheerder toegang hebben gekregen.
In Mijn Kadaster kunt u alle facturen zien die wij de afgelopen 6 maanden aan uw organisatie hebben gestuurd. Die staan bij Facturen. De 1e beheerder van Mijn Kadaster binnen uw organisatie kan regelen dat u toegang krijgt. In het overzicht ziet u de prijs, de datum en het factuurnummer. U kunt de facturen ook downloaden.
Het factureren gebeurt bij ons op vaste momenten. Pas als de bestelling gefactureerd is, ziet u de factuurdatum in Bestellingen.
Bent u 1e beheerder? Dan regelt u de toegang tot Bestellingen voor uw collega’s.
- Bepaal wie binnen uw organisatie toegang mag krijgen tot Bestellingen.
- Ga naar de beheer applicatie in Mijn Kadaster. Daar vinkt u aan wie van uw collega's Bestellingen kan gebruiken.
Het kan zijn dat iemand anders binnen uw organisatie de bestelling heeft geplaatst. U ziet in Bestellingen namelijk alle producten van vanuit uw organisatie besteld zijn. Mocht u twijfelen of het klopt, dan kunt u altijd contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier.
Hebt u een klacht of bezwaar ingediend bij het Kadaster? En wilt u de status bekijken? In Mijn Kadaster ziet u een overzicht van alle klachten en bezwaren die uw organisatie de afgelopen 6 maanden heeft ingediend. De 1e beheerder van Mijn Kadaster binnen uw organisatie kan u toegang geven tot de functie Klachten.
Kijk op de pagina Mijn Kadaster Vraag en antwoord.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. U kunt uw vraag ook via het contactformulier stellen.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00 (optie 2)
- contactformulier