Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Op 1 september 2025 is een notariële verklaring van splitsing van een rechtspersoon ingeschreven met als partij Berlin Hyp AG.
Deze verklaring is ingeschreven in register onroerende zaken hypotheken 3 in deel 89971 nummer 148. Vanwege het groot aantal betrokken subjecten en mogelijk groot aantal betrokken hypotheken, is het stuk nog niet volledig gesignaleerd en verwerkt.
Gepland Onderhoud
Op dinsdag 30 september voeren wij tussen 21.00 en 22.00 uur onderhoud uit. Tijdens dit onderhoud zijn de diensten BAG API IB en BAG Kernvoorziening niet beschikbaar.
Wij raden bronhouders aan tijdens deze periode geen berichten aan te bieden aan de LVBAG. Onze excuses voor het ongemak.
Op woensdag 24 september zijn tussen 11.00 en 13.00 uur de LV-BGT Controle en de LV BGT ETO niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.
LV BGT ETO
Doet u tijdens dit onderhoud een aanlevering op het Ketentestportaal van BRAVO dan verwerken wij deze na de onbeschikbaarheidsperiode.
LV-BGT Controle
Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om aanleveringen te controleren.
Op dinsdag 23 september is KLIC tijdelijk niet beschikbaar van 18.00 tot 22.30 uur. Wij voeren dan onderhoud uit.
Bent u grondroerder?
Dan kunt u geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Wilt u een calamiteitenmelding doen tijdens het onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u nethebeerder?
Dan kunt u geen:
- Berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding.
- Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- Gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO).
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
Meer informatie
Voor meer informatie kijkt u op GitHub.com
Op zondag 21 september zijn tussen 06.00 en 07.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Webwinkel
Bestellingen worden niet geleverd tussen 06.00 en 07.00 uur. U kunt wel bestellingen doen tijdens het onderhoud. Deze worden na 07.00 uur geleverd.
Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud.
BRK Notificaties
Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Wij adviseren om na 07.00 uur abonnementen af te sluiten.
LV BAG
Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Wij adviseren om tijdens het onderhoud geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Door onderhoud zijn KLIC-diensten via Mijn Kadaster niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
Dan kunt u geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een calamiteitenmelding doen tijdens het onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
Dan kunt u geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding.
- Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruikmaken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
De volgende diensten zijn niet beschikbaar:
- Massale bevraging
- Mutatielevering Bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is tijdens het onderhoud niet mogelijk om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten worden afgewezen zolang het onderhoud duurt. Door het ebMS-protocol biedt het zendende systeem uw bericht wel opnieuw aan. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer wordt in een wachtrij gezet tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.
Onze overige diensten blijven tijdens het onderhoud grotendeels beschikbaar:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Het kan gebeuren dat onze dienstverlening kort onderbroken wordt tijdens het onderhoud. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden, kan de actualiteit van informatie via deze diensten achterlopen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op woensdag 10 september zijn tussen 20.00 uur en 21.00 uur diverse diensten niet of verminderd beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Webwinkel
Doet u tijdens dit onderhoud een bestelling in onze webwinkel? Dan versturen we die zodra het onderhoud klaar is.
Aanbieden van stukken (SYVAS)
Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om met SYVAS elektronische stukken aan te bieden via Mijn Kadaster.
Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
De Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar.
BRK Notificaties
Abonnementen worden niet verzonden tijdens het onderhoud. Wij adviseren u om te wachten tot na het onderhoud als u een abonnement wil afsluiten.
BRK-PB
Het beheerportaal BRK-PB is niet beschikbaar.
LV BAG
De BAG Digilevering berichten worden later verzonden.
KLIC
Door onderhoud zijn KLIC-diensten via Mijn Kadaster beperkt beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt na het inloggen op Mijn Kadaster geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- via B2B KLIC-aanvragen doen
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, en kies voor optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt via de API
- geen berichten opvragen of aanbieden
- geen gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
U kunt na inloggen via Mijn Kadaster geen gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO).
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Tijdens het onderhoud zijn de meeste van onze producten gewoon beschikbaar. Belangrijke informatie over een aantal specifieke producten leest u hieronder:
Mutatielevering bronhouders, Massale bevraging en Digilevering
Het is voor de diensten Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijk om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten worden afgewezen tijdens het onderhoud. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Massale vraagberichten, Synchronisatie- en dienstberichten die zijn geleverd voor de start van het onderhoud (bevestigd met een ack) worden gewoon verwerkt.
Al het uitgaande berichtenverkeer wordt in de wachtrij gezet tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere:
- Digilevering berichten
- Foutmeldingen
- Antwoorden op Massale bevragingen
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare