
Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Gepland Onderhoud
Op donderdagavond 12 juni zijn diverse diensten niet of minder beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Tussen 18.00 en 19.00 uur zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet of minder beschikbaar. Ook de websites van het Kadaster zoals www.kadaster.nl en www.pdok.nl zijn niet bereikbaar.
Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen
Tussen 18.00 en 23.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.
Webwinkel op kadaster.nl
Tussen 18.00 en 23.00 uur is de webwinkel op www.kadaster.nl niet beschikbaar.
We vullen dit bericht dinsdag verder aan.
Op zaterdag 7 juni zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Tussen 8.00 en 11.00 uur zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet beschikbaar. Ook diverse websites van het Kadaster, waaronder www.kadaster.nl en www.pdok.nl, zijn niet bereikbaar.
Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen
Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.
De Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer beide niet beschikbaar.
SYVAS
- Tussen 8.00 en 11.00 uur is het aanbieden van stukken niet mogelijk.
- Tussen 15.00 en 18.00 uur is aanbieden van stukken via SYVAS wel mogelijk maar ontvangt u geen BVO of BVI. Deze worden na het onderhoud alsnog verstuurd.
BGT-LV
Tussen 8.00 en 18.00 uur is de BGT-LV niet beschikbaar. U kunt gedurende deze periode wel mutaties aanleveren, maar deze worden tijdens het onderhoud niet geregistreerd. Na afloop van het onderhoud worden de mutaties alsnog verwerkt.
BRK Levering
Tussen 15.00 en 18.00 uur is de afgifteservice (GDS2) niet beschikbaar. Mocht u tijdens de werkzaamheden bestanden/mutaties vanaf GDS aan het downloaden zijn, dan wordt dit proces onderbroken. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnieuw starten van eventuele onderbroken downloadprocessen.
Generieke Download Service (GDS)
Tussen 15.00 en 18.00 uur is het generieke download Service (GDS) niet beschikbaar.
KLIC
Als grondroerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen gebruik maken van:
• KLIC-online
• de online KLIC-viewer
• de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Als netbeheerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen:
• berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt dan een foutmelding.
• netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
• gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Tussen 8.00 en 18.00 uur voeren wij onderhoud uit
- U kunt geen berichten insturen via Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale Bevragingen. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.
- De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop.
- Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn de BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen niet beschikbaar.
LV-BAG
Tussen 8.00 en 18.00 uur kunt u als bronhouder geen bijlagen bij een terugmelding bekijken of uploaden. Terugmelders kunnen in deze periode geen bijlage meesturen met hun terugmelding.
Webwinkel
Tussen 8.00 en 18.00 uur is de Webwinkel niet beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
Op donderdag 5 juni is tussen 8.00 en 18.00 uur de Externe Test Omgeving (ETO) niet beschikbaar. De LV-WOZ voert dan onderhoud uit.
- U kunt geen berichten insturen via Mutatieverwerking LV-WOZ. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.
- Gedurende deze periode zijn ook de BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging en WOZ API huidige bevragingen niet beschikbaar.
Dit onderhoud betreft uitsluitend de ETO. De productieomgeving blijft beschikbaar en functioneert zoals gebruikelijk.
Op maandag 2 juni zijn van 21.00 tot 22.00 uur diverse diensten van de BAG mogelijk enkele seconden niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit. We adviseren u het op een ander moment nog een keer te proberen. De volgende diensten zijn niet beschikbaar:
- BAG API
- BAG Digilevering
- BAG Viewer
- BAG Kernvoorziening
Op zaterdag 31 mei zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. Hieronder leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
BAG
Tussen 08.00 en 09.00 uur:
- kunt u dan geen BAG Extracten bestellen en downloaden
- worden de BAG Digilevering berichten later verzonden
- is kernvoorziening verminderd beschikbaar. Wij adviseren tussen 08.00 en 09.00 uur geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
BRK Notificaties
Tussen 08.00 en 09.00 uur worden notificaties van BRK met vertraging verzonden.
Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer
Tussen 08.00 en 09.00 uur is de Kadaster Archiefviewer en de Erfdienstbaarhedenviewer niet beschikbaar.
KLIC
Als grondroerder kunt u tussen 07.45 en 13.00 uur geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de testomgeving
Wilt u een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Als netbeheerder kunt u tussen 07.45 en 13.00 uur geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt dan een foutmelding.
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen
Tussen 15.00 en 18.00 uur:
- kunt u geen zoekresultaten krijgen via verschillende zoekingangen
- worden sommige producten niet of niet geheel geleverd
Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Tussen 08.00 en 18.00 uur:
- Kunt u geen berichten insturen via Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale Bevragingen. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.
- De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop.
- Tussen 08.00 en 18.00 uur zijn de BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen niet beschikbaar.
Webwinkel
Webwinkelbestellingen die u tussen 08.00 tot 09.00 uur doet, worden na 09.00 uur geleverd. Tussen 15.00 en 18.00 uur is de Webwinkel niet beschikbaar.
SYVAS
Tussen 08.00 tot 11.00 uur is het SYVAS portaal niet beschikbaar. U kunt geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.
Update 26 mei 10.15 uur
Het onderhoud van dinsdagavond 27 mei gaat niet door.
Oorspronkelijk bericht
Door onderhoud op dinsdagavond 27 mei zijn tussen 18.00 en ongeveer 23.00 uur de volgende diensten niet beschikbaar:
- Kadaster-on-line
- KIK-inzage
- BRK Bevragen
Onze excuses voor het ongemak.
Zondag 25 mei zijn tussen 06.00 en 07.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Webwinkel
Bestellingen worden niet geleverd tussen 06.00 en 07.00 uur. U kunt wel bestellingen doen tijdens het onderhoud. Deze worden na 07.00 uur geleverd.
Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud.
BRK Notificaties
Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Wij adviseren om na 07.00 uur abonnementen af te sluiten.
LV BAG
Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Wij adviseren om tijdens het onderhoud geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Bent u grondroerder? Dan kunt u geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder? Dan kunt u geen:
- Berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding.
- Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- Gebruik maken van de ETO.
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
De volgende diensten zijn niet beschikbaar:
- Massale bevraging
- Mutatielevering Bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijk om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten worden afgewezen zolang het onderhoud duurt. Door het ebMS-protocol biedt het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aan. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer wordt in een wachtrij gezet tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.
Overige diensten LV-WOZ
Onze overige diensten blijven tijdens het onderhoud voor het grootste deel beschikbaar:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Het kan gebeuren dat onze dienstverlening kort onderbroken wordt tijdens het onderhoud. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden, kan de actualiteit van informatie via deze diensten achterlopen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op donderdag 22 mei voeren wij van 20.00 tot 21.00 uur onderhoud uit. Verschillende diensten, Mijn Kadaster en Kadaster.nl zijn hierdoor niet of beperkt beschikbaar.
Mijn Kadaster en Kadaster.nl
Kadaster.nl en de werkomgeving Mijn Kadaster zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar. Dit raakt mogelijk ook diensten die via beide omgevingen beschikbaar zijn. Onder andere Kadata Internet, Agris, Datalevering en de Kwaliteitsdashboarden (BAG, BGT, Dashboard Notariaat, RP en WOZ+) zijn niet beschikbaar.
Webwinkel
De webwinkel is niet beschikbaar tijdens het onderhoud.
PDOK
PDOK.nl is niet beschikbaar. De PDOK Services doen het wel tijdens het onderhoud.
LV-WOZ Mijn Kadaster
Tijdens het onderhoud zijn de BevragingsApp, RapportageApp en Beheeromgeving met applicatie Zwevende subjecten niet beschikbaar. Rapportages die worden aangevraagd voordat het onderhoud begint worden zoals normaal afgehandeld. Deze hoeven niet opnieuw aangevraagd te worden.
LV-WOZ Overige diensten
Overige producten van de LV-WOZ zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud. Het aanleveren van vraag-, mutatie- of synchronisatieberichten is niet mogelijk. Op basis van ebMS zal uw systeem de berichten na afloop van het onderhoud alsnog aanbieden.
Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen
Deze diensten zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
KLIC
Wilt u een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
SYVAS
Het SYVAS portaal is niet beschikbaar tijdens het onderhoud. Het is niet mogelijk om stukken aan te bieden.
Excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare