
Storingen en onderhoud BAG
Overzicht van actuele storingen en gepland onderhoud van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG).
Kijk voor meer informatie over releases en gepland onderhoud ook op de BAG servicepagina.
Gemelde Storingen
Update 12 juni 16.55:
De telefonie-storing is opgelost en alle telefoonnummers van het Kadaster zijn weer bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw geduld.
Update 12 juni 11.45 uur:
Het Kadaster is telefonisch nog niet bereikbaar. Het onderzoek loopt nog. Via onze webformulieren en de chat helpen onze medewerkers u graag.
Oorspronkelijke bericht:
Het Kadaster is door een storing niet bereikbaar via de telefoon. Wij doen onderzoek naar de oorzaak. U kunt ons wel bereiken via de webformulieren op onze websites. Ook kunt u contact zoeken via de chatfunctie van verschillende diensten. Meer informatie vindt u op de pagina Contact.
Onze excuses voor het ongemak.
Gepland Onderhoud
Zondagochtend 22 juni zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Webwinkel
Er kunnen wel bestellingen worden gedaan tijdens het onderhoud. Deze leveren we pas na 7.00 uur.
Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar.
BRK Notificaties
Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.
LV BAG
Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Het advies is om gedurende het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Niet beschikbaar:
- Massale bevraging
- Mutatielevering Bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer zal gequeued worden tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.
Overige diensten
Onze overige producten blijven tijdens onderhoud grotendeels beschikbaar. Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden, loopt de actualiteit van informatie mogelijk achter. De overige diensten zijn:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving
- Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Op zaterdag 7 juni zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Tussen 8.00 en 11.00 uur zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet beschikbaar. Ook diverse websites van het Kadaster, waaronder www.kadaster.nl en www.pdok.nl, zijn niet bereikbaar.
Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen
Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.
De Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer beide niet beschikbaar.
SYVAS
- Tussen 8.00 en 11.00 uur is het aanbieden van stukken niet mogelijk.
- Tussen 15.00 en 18.00 uur is aanbieden van stukken via SYVAS wel mogelijk maar ontvangt u geen BVO of BVI. Deze worden na het onderhoud alsnog verstuurd.
BGT-LV
Tussen 8.00 en 18.00 uur is de BGT-LV niet beschikbaar. U kunt gedurende deze periode wel mutaties aanleveren, maar deze worden tijdens het onderhoud niet geregistreerd. Na afloop van het onderhoud worden de mutaties alsnog verwerkt.
BRK Levering
Tussen 15.00 en 18.00 uur is de afgifteservice (GDS2) niet beschikbaar. Mocht u tijdens de werkzaamheden bestanden/mutaties vanaf GDS aan het downloaden zijn, dan wordt dit proces onderbroken. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnieuw starten van eventuele onderbroken downloadprocessen.
Generieke Download Service (GDS)
Tussen 15.00 en 18.00 uur is het generieke download Service (GDS) niet beschikbaar.
KLIC
Als grondroerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen gebruik maken van:
• KLIC-online
• de online KLIC-viewer
• de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Als netbeheerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen:
• berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt dan een foutmelding.
• netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
• gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Tussen 8.00 en 18.00 uur voeren wij onderhoud uit
- U kunt geen berichten insturen via Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale Bevragingen. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.
- De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop.
- Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn de BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen niet beschikbaar.
LV-BAG
Tussen 8.00 en 18.00 uur kunt u als bronhouder geen bijlagen bij een terugmelding bekijken of uploaden. Terugmelders kunnen in deze periode geen bijlage meesturen met hun terugmelding.
Webwinkel
Tussen 8.00 en 18.00 uur is de Webwinkel niet beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice. Meer informatie over recentelijke releases van het BAG 2.0 Extract vindt u op de BAG servicepagina.
Stel uw vragen over de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) aan onze specialisten:
- telefoonnummer: 088 - 183 34 00
- via het contactformulier van klantenservice BAG