Terug naar vorige pagina

Storingen en onderhoud KLIC

Overzicht van alle storingen en gepland onderhoud van KLIC. U kunt meldingen ontvangen via RSS als er een nieuw item wordt gepubliceerd op deze pagina.

Naar pagina RSS

Kijk voor meer informatie over releases ook op de pagina KLIC releasenotes.

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 12-06-2025, 08.30 uur Status: Verholpen

Update 12 juni 16.55:

De telefonie-storing is opgelost en alle telefoonnummers van het Kadaster zijn weer bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw geduld. 

Update 12 juni 11.45 uur:

Het Kadaster is telefonisch nog niet bereikbaar. Het onderzoek loopt nog. Via onze webformulieren en de chat helpen onze medewerkers u graag. 

Oorspronkelijke bericht:

Het Kadaster is door een storing niet bereikbaar via de telefoon. Wij doen onderzoek naar de oorzaak. U kunt ons wel bereiken via de webformulieren op onze websites. Ook kunt u contact zoeken via de chatfunctie van verschillende diensten. Meer informatie vindt u op de pagina Contact

Onze excuses voor het ongemak.

 


 

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 22-06-2025, 06.00 uur Status: Uitgevoerd

Zondagochtend 22 juni zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

Webwinkel

Er kunnen wel bestellingen worden gedaan tijdens het onderhoud. Deze leveren we pas na 7.00 uur.

Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer

De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar.

BRK Notificaties

Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.

LV BAG

Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Het advies is om gedurende het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen.

KLIC

Bent u grondroerder?

U kunt geen gebruik maken van:

  • KLIC-online
  • de online KLIC-viewer
  • de Externe Testomgeving (ETO)

Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.

Bent u netbeheerder?

U kunt geen:

  • berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
  • netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
  • gebruik maken van de ETO

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

Niet beschikbaar:

  • Massale bevraging
  • Mutatielevering Bronhouders
  • WOZ Digilevering

Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer zal gequeued worden tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.

Overige diensten

Onze overige producten blijven tijdens onderhoud grotendeels beschikbaar. Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden, loopt de actualiteit van informatie mogelijk achter. De overige diensten zijn:

  • BevragingsApp
  • RapportageApp
  • Beheeromgeving
  • Zwevende Subjecten App
  • Individuele bevraging
  • WOZ Terugmeldingen
  • WOZ API Bevragen
  • WOZ-Waardeloket
Datum en tijd: 12-06-2025, 18.00 uur Status: Uitgevoerd

Update 12 juni 11.45 uur:

Op donderdagavond 12 juni zijn diverse diensten niet of minder beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen

Tussen 18.00 en 23.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.

Webwinkel op kadaster.nl

Tussen 18.00 en 23.00 uur is de webwinkel op www.kadaster.nl niet beschikbaar.

Wel beschikbaar tijdens het onderhoud

  • Mijn Kadaster en Kadaster websites
  • KLIC
  • LV-WOZ

Oorspronkelijke bericht:

Op donderdagavond 12 juni zijn diverse diensten niet of minder beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

Mijn Kadaster en Kadaster websites

Tussen 18.00 en 19.00 uur zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet of minder beschikbaar. Ook de websites van het Kadaster zoals www.kadaster.nl en www.pdok.nl zijn niet bereikbaar.

Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen

Tussen 18.00 en 23.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.

KLIC

Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.  

LV-WOZ

Het onderhoud raakt ook de LV-WOZ. Mijn Kadaster is dan niet beschikbaar. Hierdoor zijn de volgende diensten van de LV-WOZ niet bereikbaar: 

  • BevragingsApp
  • RapportageApp
  • WOZ Beheer

Rapportages die zijn aangevraagd zijn voor de start van het onderhoud kunt u na afloop downloaden. 

Overige diensten van de LV-WOZ blijven beschikbaar tijdens het onderhoud. U ervaart mogelijk wel een korte onderbreking van de toegang tot de dienst. Voor de diensten Mutatielevering en Massale Bevraging worden niet afgeleverde berichten door uw systeem opnieuw aangeboden op basis van ebMS. Voor overige diensten moet u het verzoek dan opnieuw indienen. 

Webwinkel op kadaster.nl

Tussen 18.00 en 23.00 uur is de webwinkel op www.kadaster.nl niet beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 07-06-2025, 07.45 uur Status: Uitgevoerd

Op zaterdag 7 juni zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

Mijn Kadaster en Kadaster websites

Tussen 8.00 en 11.00 uur zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet beschikbaar. Ook diverse websites van het Kadaster, waaronder www.kadaster.nl en www.pdok.nl, zijn niet bereikbaar.

Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen

Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.

De Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer

Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer beide niet beschikbaar.

SYVAS

  • Tussen 8.00 en 11.00 uur is het aanbieden van stukken niet mogelijk.
  • Tussen 15.00 en 18.00 uur is aanbieden van stukken via SYVAS wel mogelijk maar ontvangt u geen BVO of BVI. Deze worden na het onderhoud alsnog verstuurd. 

BGT-LV

Tussen 8.00 en 18.00 uur is de BGT-LV niet beschikbaar. U kunt gedurende deze periode wel mutaties aanleveren, maar deze worden tijdens het onderhoud niet geregistreerd. Na afloop van het onderhoud worden de mutaties alsnog verwerkt.

BRK Levering

Tussen 15.00 en 18.00 uur is de afgifteservice (GDS2) niet beschikbaar. Mocht u tijdens de werkzaamheden bestanden/mutaties vanaf GDS aan het downloaden zijn, dan wordt dit proces onderbroken. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnieuw starten van eventuele onderbroken downloadprocessen.

Generieke Download Service (GDS)

Tussen 15.00 en 18.00 uur is het generieke download Service (GDS) niet beschikbaar.

KLIC

Als grondroerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen gebruik maken van:
•    KLIC-online 
•    de online KLIC-viewer 
•    de Externe Testomgeving (ETO) 
 
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.  
 
Als netbeheerder kunt u tussen 07.45 en 19.00 uur geen:
•    berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt dan een foutmelding.
•    netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
•    gebruik maken van de ETO 
 
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

Tussen 8.00 en 18.00 uur voeren wij onderhoud uit 

  • U kunt geen berichten insturen via Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale Bevragingen. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.  
  • De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop.
  • Tussen 8.00 en 18.00 uur zijn de BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen niet beschikbaar.

LV-BAG

Tussen 8.00 en 18.00 uur kunt u als bronhouder geen bijlagen bij een terugmelding bekijken of uploaden. Terugmelders kunnen in deze periode geen bijlage meesturen met hun terugmelding.

Webwinkel

Tussen 8.00 en 18.00 uur is de Webwinkel niet beschikbaar.

Excuses voor het ongemak.

Contact

Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.

Stel uw vragen over KLIC, kabels en leidingen aan onze specialisten: